« Home | ...selalu terbayang2 bila la aku nak pegi bercuti ... » | ...masa tak pernah cukup? » | ...aku suka ambik gambar? » | ...little update? » | ...more food reviews? sebab aku suka food! i love... » | ...2003 US Open results? both of my top favourit... » | ...lama tak update? well aku baru2 nie stuggle wi... » | ...nak cari jugak makanan 'Special' Penang? bagi ... » | ...dgn kisah trip sempena 'Merdeka' di Penang? be... » | ...ada new look and comment box? hmmm... aku rasa... »

...badan aku sakit2?

apa tak sakit nya... baru balik dari penang!!! yes, aku pegi penang late jumaat till sunday. aku baru sampai umah around pukul 9 pm tadi. badan letih gila. tapi yg penting hati happy, puas!!! macam2 berlaku masa trip kali ini.

yg paling gila, aku budget keta aku cukup minyak sbb aku suka isi kat petronas dapat rebet cash, so aku mmg nak isi kat petronas shj. most of the time tak ada problem! aku pun estimate satu full tank cukup dari KL ke penang. akan tetapi bertolak dari kl pukul 5.30pm jumaat. masa itu minyak dah kurang like rm10 bukan lagi full tank. ingat cukup la tapi, sbb aku speeding gila2 (bawak 130-145 km/j) minyak pun makan cepat. nak rush, tak nak sampai hotel lambat sngt supaya sempat nak dinner situ.

apa jadi!! lepas jambatan pulau pinang, right after the bridge keta semput2 sikit. aku ingat apa ler problem kereta ni!? aku dah check sebelum bertolak sepatut nya ok no prob. aku tngk gauge minyak mmg bawak E tapi aku rasa ok lagi! then semput makin teruk... ada time2 aku tekan padel minyak macam tak ada respond dari keta. hmm... makin tercekik2! then susah gak nak control keta! aku tutup air-cond. bawak slow2.... it get better. now mmg dah cuak! keta anytime leh mati! tercungap2 balik. aku cuba cari stesen minyak tak ada ler pulak!!! aku dah tak kisah apa2 minyak pun aku belasah skarang! tapi tak jumpa!

last2... nampak sign board stesen BP lagi 1 km huh lega... but keta makin nazak. sampai satu junction aku sebelum sampai stesen minyak BP keta tersedak2 then MATI! enjin mati aku biar kan kereta drift. gear free. no brakes. supaya dia berjalan sejauh mungkin! aku cuba start enjin but nope. tak nak hidup. lagi 20m ke station keta berenti. hmm... apa lagi! mmg nasib baik dekat depat stesen minyak BP tu! kalau tak mampus! member aku pun kluar keta dan tolak perlahan2... mmg malu beb, sampai stesen minyak keta kena TOLAK! org BP tanya apa hal, aku kata minyak habis!

malu gila! tapi apa nak buat... will learn from this incedent la! isik minyak and my car is as good as new. hope tak ada la major engine damage or problem sbb minyak habis. aku balik dari penang kereta aku ok shj. i think my car is A-OK!

itu lah satu-satu nya incedent yg klakar + scary + my first experience of that sort! hheheheee... will never let my car have less than quarter tank of fuel! cukup ah skali!

gonna sleep now... will write the rest tomorrow! plus the pictures...!

About me

  • I'm AdamIsmadi
  • From KL, Malaysia
  • 3°10'30.83"N
  • 101°43'59.24"E
  • Just a non-complicated kinda guy trying to keep it simple but can be a bit of a control freak too at times. Sometimes just like things done my way and am not afraid to speak my mind. Also somewhat of a geek when comes to technical matters.
  • adamismadi(@)gmail(.)com
My complete profile